Recenzie de carte: Fluturi - de Irina Binder

Buna dragile mele!

Cum va simtiti azi? Eu ma bucur de cateva raze de soare razlete si sper sa conving toamna sa fie ingaduitoare cu mine.

Astazi va povestesc despre o carte speciala - Fluturi, cartea Irinei Binder. Probabil ca ati tot auzit despre ea, la fel cum am auzit si eu pana cand curiozitatea a invins si am comandat-o, profitand de o oferta de pe Libris

In "Fluturi" citim o poveste de dragoste. Una diferita totusi. Irina iubeste. Poate prea mult, poate pe cine nu merita, poate prea putin pe ea insasi. Suntem martori la alegerile ei, indiferent daca sunt cele corecte, sau daca greseste. Irina este prinsa intre doua iubiri - cea pentru Matei si cea pentru Robert. Una o mistuie, cealalta o inalta. Una reprezinta o promisiune spre mai bine, cealalta o ancoreaza in prezent. Ce o sa aleaga?

Citind aceasta carte, mi-am lasat o bucatica de suflet sa ramana acolo. De multa vreme nu am mai intalnit o carte care sa imi dea astfel de senzatii. "Fluturi" mi-a trezit amintiri, am fost si eu o "Irina" care nu a stiut tot timpul ce sa aleaga. Citind aceasta carte am trecut de la o stare la alta, am ras, am lasat cate o lacrima sa cada pe paginile pretioase, am simtit goluri in stomac ( sa fi fost fluturi? ), am fost suparata pe personaje, le-am mustrat, apoi le-am iertat ca o mama iubitoare. Am visat cu ochi deschisi si mi-am imaginat ce as fi ales eu in locul Irinei. "Fluturi" e o carte cu adevar buna, extraordinara, fiindca numai o carte buna poate sa te faca sa treci de la agonie la extaz, numai o carte buna poate sa te faca sa simti ca ti se strange inima in timp ce mainile strang paginile tot mai tare pana ti se albesc buricele degetelor, de neputinta, neputinta de a fi si tu acolo sa indrepti lucrurile.

"Fluturi" este structurata in doua volume dar imi doresc din tot sufletul sa vina si al treilea pentru ca mi-a lasat un gol in suflet si tanjesc dupa un final adevarat. Bine, Irina a demonstrat in carte ca povestea ei de dragoste atipica nu poate avea un final ca toate povestile, povestea ei e diferita, e ca si cum ar fi nepamanteana. Pana sa citesc cartea, nu imi puteam inchipui ca exista si acest gen de iubire, bazata pe sacrificiul sinelui in beneficiul...cui? La urma urmei, de multe ori fericirea se afla chiar in varful degetelor. Trebuie doar sa avem curajul sa o strangem in brate. Eu vedeam lucrurile altfel, nu existau atatea nuante de gri intre alb si negru. "Fluturi" m-a invatat sa caut prin gandurile mele, sa invat lucruri noi despre mine.

Recomand cu mare drag aceasta carte, o veti citi pe nerasuflate si sunt sigura ca o sa va puna pe ganduri, poate chiar o sa vedeti viata altfel.

Daca doriti, puteti citi primul capitol al cartii pe siteul Irinei, chiar AICI. O sa gasiti si franturi de ganduri acolo, fire de intelepciune ce se impletesc molatic in fata ochilor, gasiti o parte din Irina expusa voua.
    Cartea o puteti comanda de pe siteul Libris, chiar de AICI.

Astept comentariile voastre!
Va pup!

Comentarii

Mariana Florea a spus…
Iti citesc fiecare articol cu mare drag pentru ca pui suflet in tot ce scrii. Chiar esti talentata! :*
Mihaela Bolea a spus…
Am citit în vară ambele volume în nici 3 zile la rând. Mi-au rămas la suflet multe pasaje, le ţin mereu aproape, aşa am impresia că retrăiesc într-un fel sau altul emoţiile pe care le-am simţit în momentele acelea de lectură profundă... Pentru că sunt două volume de suflet, pentru suflet! :-)
AlexantzA a spus…
Vai, atat de tare m-ai tentat cu cartea aceasta, trebuie neaparat sa fac rost de ea! :)
Adelina Tomescu a spus…
Ale, chiar as vrea sa stiu cum o sa ti se para daca o citesti :)
Adelina Tomescu a spus…
Ai dreptate draga mea Mihaela, nici eu nu m-am putut desparti de aceste carti si mi-au ramas in suflet :)
Adelina Tomescu a spus…
Ma bucura cuvintele tale draga mea. Te pup!
Irina Binder a spus…
Dragă Adelina,
îți mulțumesc pentru că ai citit cartea mea și pentru această recenzie frumoasă!
Îmi place să descopăr că ai trăi cartea.
Gânduri bune!
Irina Binder
Irina Binder a spus…
Vă mulțumesc mult! Gânduri bune cu drag!
Irina Binder
Adelina Tomescu a spus…
Draga mea Irina, desi nu te cunosc decat virtual pot spune ca esti o persoana deosebita, cum rar intalnim in ziua de azi. Cartea ta m-a facut sa vad viata altfel si imi pare bine ca am citit-o. Mi se pare ca nu pot descrie in cuvinte ce mult mi-a placut si ce am simtit. Cuvintele sunt prea sarace, Te pup!
Mihaela Bolea a spus…
Îţi mulţumesc din suflet, Irina! Şi eu îţi transmit din suflet cele mai calde gânduri, iar fericirea să te-nsoţească mereu! :-)
Corina Dascalu a spus…
In nici 3zile am epuizat paginile celor 2 volume FLUTURI.Mi-a tinut companie ca o adevarata prietena aceasta carte.Lacrimi si zambete mi-au imbracat chipul de-alungul intregii povesti. Apoi am simtit nevoia imperioasa de a o cunoaste pe Irina,asa am ajuns sa ii vizitez blogul. Multumesc este prea putin pt a exprima recunostiinta pt aceasta carte.Mii de multumiri Irina pt ca ti-ai pus sufletul pe tava si astfel ne-ai oferit noua posibilitatea de a poposi acolo.Imediat ce am terminat cartile,mi-au lipsit.
Cristina a spus…
Si totusi nu inteleg Irina l-a ales pe Robert sau Matei? A fost reala aceasta poveste de dragoste, intr-adevar Irina a trecut prin asa ceva??? Mie foarte tare mi-a placut cartea, in 3 zile am citit-o stand pana la orele 3 dimineata, nu ma puteam desaparti ca sa ajung la final. Atit de tare mi-as dori sa o cunosc, desi sunt din R.Moldova. Este o minune aceasta persoana, ii doresc multa sanatate si bafta in toate. Mi-as dori foarte, foarte mult si al 3 volum sa stim cu cine va ramane in final, tare mi-as dori cu Robert, tare, tare, tare ... Irina esti un om minune, te urmaresc chiar si pe fb, te iubesc mult desi nu te cunosc. M-am indragostit in cartea ta. Cat de mult as vrea sa te cunosc,,, sper sa apara si cel de al 3 volum, pentru ca nu pot uita povestea asta de dragoste.. :* :*
Adelina Tomescu a spus…
La fel am simtit si eu. Cartile Irinei Binder stiu sa gaseasca cumva calea spre sufletul celui ce le citeste.
Adelina Tomescu a spus…
Din cate stiu eu, urmeaza sa apara si volumul 3, insa nu stiu cand o sa se intample asta. Si mie mi-ar fi placut sa ramana cu Robert, ins atind sa cred ca nu afost asa din pacate...
Cristina Popescu a spus…
Multumim pentru recenzie. Imi doresc sa citesc aceasta carte, o voi comanda cat de curand. O zi buna!
Mirela a spus…
Cum pot avea incredere in asemenea cronici, cand criticii literari au cu totul si cu totul o alta opinie? http://cititordeproza.ning.com/group/vrafuldecarti/forum/topics/cronica-la-romanul-fluturi-vol-i-de-irina-binder-autor-ionut-cara?xg_source=activity
Adelina Tomescu a spus…
Draga Mirela, eu cred cu tarie ca preferinta in ceea ce priveste lectura este ceva pur subiectiv. Cartea Irinei nu este o capedopera literara, adevarat, iar autoarea nu impresioneaza prin limbaj de exceptie. Cartea Flututri e scrisa intr-un stil simplu, al omului de rand. De altfel, nici Irina nu se pretinde a fi mare scriitoare. Ce m-a facut pe mine sa apreciez cartea este faptul ca m-am regasit in unele situatii prezentate acolo. Da, si eu am facut greseli ca ale Irinei, am acceptat in trecut alaturi de mine un barbat care m-a abuzat fizic si psihic, facandu-ma sa cad si poate de aceea nu am putut sa nu ma implic in subiectul cartii. Poate daca cineva ar citi-o detasat, i-ar observa toate defectele, insa eu nu am putut sa fac asta.
Nicoleta Alina a spus…
O poveste frumoasă, cu emoţii, lacrimi dar şi fericire ( abia am terminat de citit cartea ). Felicitări Irinei! Aştept cu interes şi alte volume...

Postări populare