Breaking

joi, 5 septembrie 2019

Toamnă? Patru lumânări parfumate pe care să le iubești în luna septembrie

Toamna nu e anotimpul meu favorit. Mă întristează să văd natura cum moare încet, încet, iar soarele e tot mai scump la vedere. Serile răcoroase nu sunt preferatele mele, iar zilele mohorâte nici atât. Și totuși, anotimpul acesta are ceva aparte, o calitate pe care niciun altul nu mi-o poate oferi: pune cel mai bine în valoare parfumurile.
Să vă explic pe îndelete. Oricât de mult aș iubi vara și oricât de îndrăgostită aș fi de mare, soare și nisip fierbinte sub tălpi, trebuie să recunosc că pe vreme caniculară găsesc cu greu un parfum, o aromă care să îmi placă cu adevărat. De parfumat casa nici nu poate fi vorba. Când mercurul termometrului trece de 30 de grade tot ce îmi doresc e ca în încăpere să miroase a... nimic. 
Odată cu venirea toamnei, lucrurile se schimbă. Asociez acest anotimp cu parfumurile calde, orientale, bogate, pe care le port cu fiecare prilej, lăsându-le să îmi răsfețe simțurile. Încă din primele zile de septembrie tot ce îmi doresc este să stau într-un fotoliu confortabil, la fereastră, în timp ce pe genunchi mi se odihnește o carte și o pătură moale. În jurul meu îmi place să simt aromele lumânărilor parfumate de care mi-a fost dor sau a celor pe care tocmai le descopăr. 
Favoritele mele? Patru la număr (deocamdată), dar gândul îmi zboară la o minunăție Caron, a cărei poveste îmi stăruie în minte. 
Trandafiri
Printre iubirile mele parfumate se numără două lumânări centrate pe nota de trandafiri. Prima dintre ele, Rose Trocadéro, aparține casei franțuzești Le Jardin Retrouvé și vine într-un splendid recipient din porțelan pe care ulterior îl poți utiliza pentru servirea ceaiului. Lumânarea parfumată poartă aroma trandafirilor de mai, cu petale roz lucind în soare, pusă în valoare de note de mosc și coacăz negru. Îmi dă o stare de bine de fiecare dată când o aprind și aroma ei romantică umple rapid toată casa. Colecția Rose Trocadéro cuprinde și un parfum, precum și mai multe produse pentru îngrijirea corpului. 
Cea de a doua lumânare parfumată cu miros de trandafiri este Diptique Rose Delight. Știți mirosul rahatului turcesc? Parfumul acela dulce, zaharisit, dar care te face să îți lase gura apă? Ei bine, așa este Rose Delight. Un trandafir gurmand, scufundat în miere aurie. În zilele reci de toamnă, când ploaia îmi desenează modele complicate pe fereastră, aroma orientală a acestei lumânări mă încălzește la fel ca un șal de cașmir așezat peste umeri.
Lavandă
În ultima vreme sunt îndrăgostită de mirosul odihnitor al lavandei. Îl caut în parfumuri, produse pentru corp și, iată, în lumânări parfumate. Lesne de înțeles de ce Mon Guerlain este una dintre lumânările parfumate favorite. Lumânarea poartă aroma parfumului cu același nume de la casa Guerlain, cu accent pe lavanda Carla, un sortiment care crește în Provence, cu un miros mai puternic și mai dulce, mai feminin decât al altor varietăți. Vanilia îndulcește compoziția, iar eu nu mă mai satur să adulmec aroma bogată a acestei lumânări. 
Flori tropicale
Tot de la casa Guerlain vine și cea de a patra lumânare parfumată. Fleur des Îles - ce nume frumos! - are un parfum văratic, solar, iar eu o aprind atunci când mi-e dor de mare. Cu notele sale de citrice, ylang-ylang, tuberoze și fructe tropicale are darul de a mă transpune pe o plajă însorită instant. Trebuie doar să închid ochii. Din păcate cred că nu se mai găsește, însă mirosul ei este inspirat de parfumul Lys Soleia, desigur, tot al casei Guerlain. 
Voi iubiți lumânările parfumate? Care este favorita voastră? 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu